• יו"ר: ד"ר אורי סגול
  • מזכירה: ד"ר פביאנה בנימינוב
  • חברי ועד: ד"ר אמאני בשארה, ד"ר גיל בן יעקב, ד"ר דוד ירדני, ד"ר דורון בולטין, פרופ' מחמוד מחמיד
סרטן המעי הגס

בריטניה: עליה בהיארעות סרטן המעי, אבחון מאוחר של סרטן השחלה

Cancer research UK דיווח על עליה ניכרת בהיארעות סרטן המעי בבריטניה בשנת 2008 לעומת שנת 1975

21.08.2011, 09:59

 Cancer Research UK  (ארגון צדקה למימון חקר הסרטן) דיווח כי הנתונים נאספו באמצעות שיטות חדשות, המאפשרות ניתוח מדוייק יותר (בין השאר כיוון שמקרי חזרה של סרטן אינם נמנים על המקרים החדשים).

על פי הנתונים, בשנת 2008 אחד מ-15 גברים חלה בסרטן המעי, לעומת אחד מ-28 בשנת 1975 – כלומר הסיכון הכללי באוכלוסיה עלה כמעט פי שניים. גם בנשים נראית עליה בסיכון, אם כי עליה תלולה פחות (אחת ל-19 בשנת 2008  לעומת אחת ל-26 בשנת 1975). חלק מהעליה בשכיחות מיוחסת לעליה בתוחלת החיים. דוברת הקרן המליצה לציבור להקפיד על אורח חיים בריא ועל תזונה עשירה בסיבים ודלה בבשר אדום או בשר מעובד על מנת להפחית את הסיכון, וכמובן להימנע מעישון וצריכת אלכוהול. כמו כן הומלץ ביצוע בדיקות סקר.

עם זאת דווח כי שיעור השורדים את המחלה עלה – 10 year survival עלה מ-23% בשנות ה-70 לכ-50% כיום.

ארגון נוסף, Ovacom, הקשור בחקר סרטן השחלה, מסר כי מעל לרבע מהחולות פנו פעמיים לפחות לרופא המשפחה המטפל בתלונות רלוונטיות לאבחון המחלה, לפני שהוחל בביצוע בירור. ממצא נוסף שדווח ע"י Ovacom הראה הבדלים במהירות האבחון בין אזורים שונים בבריטניה –רק 38% מהחולות בסרטן גינקולוגי כלשהו שטופלו טרם האבחנה במרפאה בדרום מערב לונדון סברו כי תהליך האבחון היה מהיר ככל הניתן, לעומת כ-90% מהחולות שטופלו במרפאה במרכז מנצ'סטר.

 למאמר ב -  Gurdian

נושאים קשורים:  סרטן המעי הגס,  סרטן השחלה,  מחקרים
תגובות