COVID-19 בישראל

משרד הבריאות ו"פייזר" חתמו על הסכם לרכישת פאקסלוביד

משרד הבריאות העניק אישור חירום לתרופה האנטי ויראלית של חברת פייזר לטיפול בקורונה לאחר שאושרה ב-FAD והיא צפויה להגיע בימים הקרובים לישראל

Paxlovid. צילום אילוסטרציה

משרד הבריאות העניק אישור חירום לתרופה פאקסלוביד (Paxlovid), התרופה האנטי-ויראלית של חברת פייזר לטיפול בקורונה. פאקסלוביד אושרה בשבוע שעבר באישור חירום על ידי ה-FDA.

משרד הבריאות וחברת פייזר חתמו על הסכם לרכישת התרופה, והיא צפויה להגיע בימים הקרובים לישראל.

התרופה האנטי ויראלית מעכבת את פעילותו של אנזים הפרוטאז ההכרחי בתהליך השכפול של הנגיף בגוף, ניתנת בטבליות ומיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים הנמצאים בסיכון גבוה לסיבוכי הקורונה. התרופה מיועדת לטיפול ביתי, והיא צריכה להינתן שלושה עד חמישה ימים מתחילת התסמינים למשך חמישה ימים.

מדובר במנגנון פעולה שאינו תלוי וריאנט. הפעילות האנטי ויראלית של התרופה נשמרת בתנאי מעבדה מול וריאנטים שונים. במבחן ביוכימי, וריאנט האומיקרון לא הפחית את פעילותה.

אישור החירום של ה-FDA מבוסס על תוצאות המחקר בפאזה 2/3 אשר הראו כי התרופה מפחיתה את הסיכון היחסי לתחלואה קשה, אשפוז ותמותה ב-89%, אצל חולים שטופלו בתוך שלושה ימים מתחילת התסמינים, ללא מקרי מוות בקבוצת הטיפול. תוצאות דומות נראו אצל אלה שטופלו תוך חמישה ימים מהופעת התסמינים.

תופעות הלוואי שנצפו במחקר היו מתונות ודומות בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הפלצבו. כל אלה מאשרים יעילות ופרופיל בטיחותי טובים.

נושאים קשורים:  פאקסלוביד,  Paxlovid,  פייזר,  מרד הבריאות,  תרופה לקורונה,  חדשות
תגובות