• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

סקר הורים בישראל: יותר מ-57% יחסנו את ילדיהם לקורונה

בסקר שנערך לאחרונה בהשתתפות יותר מ-1,000 הורים נמצא: כשליש מהם עדיין לא החליטו אם לחסן את ילדיהם לקורונה ורק 6.3% הודיעו מראש שלא יחסנו

חיסון ילדים. אילוסטרציה

לפני כשבוע אישר ה-FDA האמריקאי את השימוש בחיסון הקורונה של פייזר לילדים בני 15-12. בעקבות זאת מתפרסמים היום (ג') ממצאי סקר חדש שבדק עמדות של הורים בישראל לגבי מתן חיסון קורונה לילדיהם. על פי הסקר שנערך על ידי חוקרים מהטכניון, המרכז הבינתחומי בהרצליה ועמותת "מדעת", רוב ההורים מתכוונים לחסן את ילדיהם ורק 6.3% כבר החליטו שלא יעשו זאת.

בסקר נשאלו 1,118 הורים דוברי עברית לילדים בגילאי 15-12 האם בכוונתם לחסן את ילדיהם נגד קורונה כשהחיסון יאושר בישראל ויהיה זמין. מרבית ההורים - 57.6% -  ציינו שברצונם לחסן את ילדיהם; כשליש מהם עדיין לא החליט ורק 6.3% החליטו מראש שלא לחסן.

כ-450 הורים נשאלו על השיקולים המעודדים אותם לחסן, ואלה השיקולים שצוינו בסדר יורד: חשש שהילדים יחלו בקורונה, רצון לקבל תו ירוק ואחריות חברתית. יש לציין שבעוד שהורים רבים רצו בתו ירוק עבור ילדיהם, רוב גדול (95%) הביע התנגדות לרעיון של הדבקה מכוונת כדי להשיג מטרה זו.

את המחקר ערכו קבוצת תקשורת המדע בהובלת פרופ' אילת ברעם-צברי מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, עמותת מדעת וד"ר ערגה אטד מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

"רוב גדול מאוד מקרב ההורים שהשיבו לסקר מעוניינים לחסן את ילדיהם נגד קורונה," אומרת פרופ' ברעם-צברי "להורים שמתכננים לחסן, וחשובות להם האחריות החברתית וקבלת התו הירוק, יש שיקולים אחרים מאלה של הורים שמהססים יותר ומוטרדים משאלות של אמון. חשוב שמקבלי ההחלטות ישימו לב להבדלים האלה".

ד"ר אטד, חוקרת אסטרטגית, תקשורת והעברת מסרים מהמרכז הבינתחומי ומתנדבת בעמותת "מדעת", הסבירה: "על מקבלי ההחלטות ומשרד הבריאות להעביר להורים את המידע אודות החיסון, תוך שקיפות מלאה. כפי שראינו במחקר, שאלת האמון בממסד הרפואי והמדעי כמו גם בחברות המפתחות את החיסון הוא מהותי בשיקול של הורים האם לחסן את ילדיהם".

ד"ר איתמר נצר, מומחה ברפואת נשים ובמינהל רפואי וחבר בעמותת "מדעת", הוסיף: "מרבית ההורים מבקשים מידע אמין בנושאי בריאות, וההחלטות שלהם מתקבלות בהתאם לכך. חשוב לחזק את הגורמים המעודדים חיסונים, וכן לענות בצורה רצינית וכנה לדאגותיהם של הורים אשר מהססים לחסן את ילדיהם, במיוחד בתקופה המיוחדת בה אנו נמצאים".

נושאים קשורים:  חיסון ילדים,  עמותת מדעת,  הטכניון,  המרכז הבינתחומי בהרצליה,  ד"ר איתמר נצר,  19-COVID,  סקר,  חדשות
תגובות
26.05.2021, 21:09

מדע בצד. אחרי תוצאה כזאת של הסקר, מחלקת השיווק של פייזר לא תוותר על הנתח.