COVID-19 בישראל

ד"ר אריה אבני ערער על ההחלטה לשלול את רשיונו לצמיתות

הרופא המוכר כמתנגד חיסונים טוען כי נפלו פגמים בהחלטת השופט סטרשנוב וכי הענישה כלפיו קיצונית ובררנית

ד"ר אריה אבני. צילום: מתוך "מהדורת השבת", ערוץ 13

לאחר שמשרד הבריאות החליט לשלול לצמיתות את רשיונו כרופא, הגיש מתנגד החיסונים ד"ר אריה אבני ערעור על ההחלטה. כך דיווחה אתמול (ב') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

בפברואר השנה החליט השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, לו הואצלו סמכויות בנושאי משמעת במערכת הבריאות, לשלול את רשיונו של אבני לצמיתות. בין הנימוקים: כמה מקרים שבהם קרא להפר את הוראות משרד הבריאות בנושא הקורונה ומשום שפרסם מאמרי הכפשה נגד רופאים וניסוחים כמו "אנשי משרד הבריאות הם פושעים". בדיון בוועדת המשמעת במשרד הבריאות תואר מקרה נוסף של "שידול לזנות והטרדה מינית בדף הפייסבוק" וכן שאבני שלח מטופל חרדי שסבל מבעיות בתפקוד המיני לנערת ליווי.

הערעור על ההחלטה לשלול לצמיתות את רשיונו הוגשה באמצעות עו"ד יצחק וולף. הוא טוען בו ש"נפלו פגמים בהחלטת השופט סטרשנוב וזה החמיר במיוחד בענישה, בהשוואה להמלצת ועדת המשמעת מטעם משרד הבריאות לשלול את רשיונו לתקופה של שנתיים בלבד". בערעור נכתב: "רמת ענישה כזו מוטלת במקרים קיצוניים ביותר".

אבני טען גם שבמקרים קשים של עבירות מין בעת ביצוע טיפול רפואי לא נשלל לצמיתות רשיונו של רופא, וכך גם במקרים של רשלנות חמורה. עוד טען כי ההתייחסות אליו כ"עבריין חוזר" קשורה אך ורק להתבטאויותיו וכי איננו מכחיש קורונה, אך לדעתו "אין מדובר במגיפה". כן הוא טוען לאכיפה בררנית כלפיו ולא כלפי פרופ' יורם לס שלדבריו הוא "כוכב תקשורת שהצטייר כמכחיש קורונה מדופלם".

השופט סטרשנוב נימק את החלטתו לשלול לצמיתות את רשיונו של אבני: "אין ספק כי בהתבטאויותיו הקשות והבוטות נגד ההתחסנות טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ולבריאותו וכי "השתלחויותיו חסרות הרסן, הבוטות וחסרות הבסיס כלפי ציבור הרופאים וראשי משרד הבריאות חורגות בהרבה מהסביר ומהמותר במסגרת חופש הביטוי - והרי לך מרשם ברור לאנרכיה מוחלטת אותה מנסה אבני לגרום, תוך שהוא מתהדר בתואר רופא ודוקטור".

נושאים קשורים:  ד"ר אריה אבני,  חדשות,  שלילת רשיון,  מתנגדי חיסונים,  19-COVID,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
25.05.2021, 13:42

אפשא להסתפק בשלילה לשנתיים, אין טעם לתת לו את הפרס של להיות קדוש מעונה.
אם יורשה בפרשה של זיוף פנקס חיסונים בה נחשד, לשלול לו לגמרי.

אנונימי/ת
26.05.2021, 21:04

נתפשר על 10 שנים?

אנונימי/ת
26.05.2021, 23:08

החלטה אכזרית

אנונימי/ת
27.05.2021, 00:20

חבל שלא שמו אותו בכלא בנוסף לשלילת רישיון. אדיוט ומסכן חיי אדם.

אנונימי/ת
31.05.2021, 22:51

מסכימה 100%

אנונימי/ת
27.05.2021, 07:12

סתם שידע, לבית דין משמעתי אין אפשרות להכניס עובדים לכלא. זה לא דין פלילי.

אנונימי/ת
28.05.2021, 10:30

האויב המר ביותר של רופא הם לרוב העמיתים שלו.
קנאה , איבה, צרות עין חשבונות מן העבר.