חדשות

משרד הבריאות והנהלת "וולפסון" דחו מסקנות דו"ח ביקורת פנימי

הביקורת נעשתה על ידי מבקר פנים שבדק תלונה ב"וולפסון" על עיכוב בהעברת חולה בסרטן מוח לטיפול קרינה ב"איכילוב" | מנהלת "וולפסון": "דו"ח מגמתי, בוטה ופרסונלי" | משרד הבריאות: "ההנהלה פעלה כשורה"

ד"ר ענת אנגל, מנהלת "וולפסון". "תפקידה של הביקורת לשפר ולייעל דרכי עבודה ולא לצלוב בעלי תפקידים". צילום: דוברות בית החולים

משרד הבריאות והנהלת בית החולים הממשלתי וולפסון בחולון דחו ממצאי דו"ח מבקר פנים של בית החולים שבדק טענות על עיכוב בהעברת חולה אונקולוגי לטיפולי קרינה ב"איכילוב", מאחר שמכון קרינה איננו קיים ב"וולפסון". מנהלת "וולפסון", ד"ר ענת אנגל, היא שהזמינה את הביקורת אצל מבקר הפנים אבל דחתה מכל וכל את ממצאיה. גם משרד הבריאות לא מצא פסול בהתנהלות בית החולים.

בדיווח היום (ד') של רן רזניק ב"ישראל היום" מתואר המקרה שעמד במרכזה של התלונה,  דו"ח הביקורת ותגובות הנהלת "וולפסון" ומשרד הבריאות. מבקר הפנים כתב בדו"ח שלו, לפי הדיווח, כי הנהלת בית החולים פעלה באופן שגוי ומוטעה ומנוגד לסמכותה ולאחריותה בהערמת קשיים ובעיכובים בהעברת חולת סרטן שאושפזה ב"וולפסון" לטיפול קרינה ב"איכילוב". האישור להעברתה ניתן על ידי ד"ר איריס קלירס, סגנית מנהלת "וולפסון", אולם במקרה שלגביו הוגשה התלונה "חל עיכוב באופן המנוגד להוראות בית החולים".

התלונה הספציפית שנבדקה נגעה בחולת סרטן מוח שהתגלו אצלה גרורות. ד"ר רונן ברנר, מנהל המחלקה האונקולוגית, קבע שהכרחי לבצע MRI, לקביעת טיפול הקרינה המתאים לחולה. ואולם, לפי הדו"ח, ד"ר קלירס עיכבה את מתן האישור לבדיקה, ולאחר שבוצעה דרשה אישור מ"איכילוב" ש"וולפסון" לא יחויב בעלות האשפוז והקרינה. החולה שטופלה ב"איכילוב" נפטרה כעבור שלושה שבועות.

הדו"ח  מותח ביקורת על התנהלות ד"ר קלירס, שהגיבה כי הטענות נגדה מופרכות וחמורות. ד"ר אנגל החליטה ש"יש לדחות את מסקנות הדו"ח וההמלצות: "לא ניתן להתעלם מהאופי הבוטה והפרסונלי של ההתייחסות הקיימת בדו"ח כלפי ד"ר קלירס. הנהלת בית החולים סבורה שסגנונה של הביקורת חרג מעבר לרצוי והמקובל בביקורת. תפקידה של הביקורת לשפר ולייעל דרכי עבודה ולא לצלוב בעלי תפקידים".

הנהלת וולפסון מסרה עוד שהדו"ח מגמתי ובלתי מקצועי ומסקנותיו נדחו פה אחד. דחייתו אושרה רשמית בידי משרד הבריאות שהגיב: "דו"ח הביקורת הפנימית נדון על ידי הנהלת בית החולים כמתחייב מחוק הביקורת הפנימית. לאחר דיון החליטה ההנהלה לדחות את מסקנותיו והמלצותיו ונימקה החלטתה בפירוט. בנסיבות אלו אנחנו סבורים שהנהלת בית החולים פעלה באופן תקין ולא רואים מקום להתערבות מצד המשרד".

נושאים קשורים:  ד"ר ענת אנגל,  איכילוב,  ד"ר רונן ברנר,  ד"ר איריס קלירס,  חדשות,  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות
אנונימי/ת
02.10.2019, 19:10

מה יהיה ? מה יהיה ? מה יהיה? סינדרום אלוהים. גם כשטועים. וכל העולם קובע שטעית . וחולה מתה בטרם זמנה. לא לוקחים אחראיות . הטוב שברופאים לגהנום . נכתב במקורות היהודיים. וכמה שהם צדקו.

02.10.2019, 19:36

משהו לא כל כך ברור לי בכתבה.

משמע שעיקר הטענות הן על "צורת הדו"ח" " צליבת בעלי תפקידים" "חריגה מעבר לרצוי והמקובל בביקורת" ועוד אי אלו אמירות שהמכנה המשותף שלהן זו אצורה בה נכתב הדו"ח.

זה הסיבה לדחות את תוכן הדו"ח???

מישהו כאן נעלב, או יותר מדוייק, מישהי כאן נעלבה שדיברו אליה לא יפה? לא הביאו לה טישיו לניגוב הדמעות?

לא יאומן, מישהו מת!!!!!!!! בגלל החלטה של רופא/ה ומה שמעניין לאורך דחיית הביקורת זה הצורה בה הדו"ח נכתב?!?!?!

אולי זו הסיבה ששמעתי פעם נהג אמבולנס שמודיע "מפנה לוולפסוף".....

אנונימי/ת
06.10.2019, 19:08

קצת פחות שוביניזם בתגובה לא יזיק. היית כותב ככה על מנהל גבר ?
אולי יש מקום לבקר גם את הלחץ הכלכלי המטורף על מנהלי בתי החולים? לחץ מטורף שמשפיע בעיקר על בתי חולים קטנים, עבורם כל mri הוא נתח גדול יותר מהתקציב לעומת בתי החולים העשירים?
(אגב לא ברור שהעיכוב, אם היה, תרם למוות. גידולי מוח שמתפשטים בקצב כזה בדרך כלל לא מגיבים לשום טיפול).
אבל בעצם יותר נחמד להשתלח ....
אגב אני לא מכירה אף אחת ממנהלות וולפסון.

אנונימי/ת
06.10.2019, 21:39

אם יש לחץ כלכלי כל כך מטורף על הנהלת בית החולים אז מהיכן הכסף לשלוש סגניות? (ומזכירה לכל אחת), כאשר בעבר רוב הזמן בית החולים היה עם סגן אחד, ומקסימום שנים?

אנונימי/ת
02.10.2019, 20:23

התנהלות שערורייתית של מנהלות וולפסון. יש להדיחם מתפקידן.

אנונימי/ת
02.10.2019, 21:03

בית חולים וולפסון:
צוות רפואי שעובד לילות כימים למען החולים.
הנהלה מנופחת ,
מונעת משיקולים זרים ,פוגעת בחולים ,
פוגעת בצוות הרפואי,
ומורידה את בית החולים ביגון שאולה.

אנונימי/ת
02.10.2019, 21:16

בושה שהנהלת משרד הבריאות מגבה מנהלת כזאת.

אנונימי/ת
03.10.2019, 18:10

ממליצה לצוות הרפואי לגדל אומץ ולהוציא את כל הפרטים לתקשורת . חובתכם הינה כלפי המטופלים בלבד !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!מישהי מתה בטרם עת. ואף אדם לא יתן על כך את הדין. לאן הגענו? אם אדם יכול לעשות מה שהוא רוצה ולא נענש על כך. אז מה הפלא ש............................

אנונימי/ת
04.10.2019, 02:23

די לבכות כבר , כבר נשמע רע , תחליפי מקצוע

אנונימי/ת
02.10.2019, 21:47

....

אנונימי/ת
03.10.2019, 07:18

אני אינני בקיא בפרטים, אבל זה נראה לי ילדותי לדחות דו"ח ביקורת שהוזמן רק משום שהמסקנות לא כמו שציפית.
דומה הדבר לאדם שנותן אמון במערכת המשפט רק כאשר הפסיקה לטובתו, ובכל מצב אחר יאמר שהשופטים לא מבינים.