טוקליזומאב

זיהומים קשים עם טוקיליזומאב במטופלים עם דלקת מפרקים שגרונית

במחקר זה נמצא כי שימוש בטוקיליזומאב קשור בסיכון מוגבר למספר זיהומים לעומת שימוש במעכבי TNF או אבטספט

זיהומים (צילום: אילוסטרציה)

מטרת מחקר זה הייתה לבחון את השיעור של זיהומים חיידקיים, נגיפיים ואופרטוניסטיים במטופלים עם דלקת מפרקים שגרונית המתחילים טיפול עם טוקיליזומאב (TCZ) לעומת מעכבי TNFי(tumor necrosis factor) או אבטספט.

החוקרים זיהו מטופלים עם דלקת מפרקים שגרונית (rheumatoid arthritis-RA) אשר התחילו טיפול עם TCZ או מעכבי TNF או אבטספט עם שימוש קודם אחד לפחות בתרופה ביולוגית או טופסיניב. התוצא העיקרי שנבדק היה שיעור הזיהומים הקשים שדרשו אשפוז ובכלל זה זיהומים חיידקיים, נגיפיים ואופרטוניסטיים. על מנת לתקנן למעל 70 גורמים מבלבלים אפשריים המשתמשים ב-TCZ הותאמו לפי ציון זיקה למשתמשים במעכבי TNF או אבטספט.

העוקבה העיקרית כללה 16,074 מטופלים שקיבלו TCZ שהותאמו ל-33,109 מטופלים שקיבלו מעכבי TNF. הסיכון לתוצא משולב של זיהומים קשים היה ללא הבדל מובהק סטטיסטית בין הקבוצות. עם זאת, TCZ קושרה לסיכון מוגבר לזיהומים חיידקיים קשים (יחס סיכונים, 1.19; רווח בר-סמך 95%: 0.95-1.16), זיהומי עור ורקמות רכות (יחס סיכונים, 2.38, 1.47-3.86) ודיברטיקוליטיס (2.34; 1.64-3.34) לעומת מעכבי TNF. סיכון מוגבר לתוצא המשולב של זיהומים קשים, זיהומים חיידקיים קשים, דיברטיקוליטיס, דלקת ריאות וזיהומים של דרכי האוויר העליונות וספטיסמיה נצפה עבור TCZ לעומת אבטספט.

מקור: 

Pawar, A. et al. (2019). Annals of the Rheumatic Diseases. 78 (4)

נושאים קשורים:  טוקליזומאב,  מעכבי TNF,  זיהומים קשים,  אבטספט,  דלקת מפרקים שגרונית,  מחקרים
תגובות