• יו"ר: ד"ר אורי סגול
  • מזכירה: ד"ר פביאנה בנימינוב
  • חברי ועד: ד"ר אמאני בשארה, ד"ר גיל בן יעקב, ד"ר דוד ירדני, ד"ר דורון בולטין, פרופ' מחמוד מחמיד
חדשות

כנס חד יומי על חידושים בכירורגיית הלבלב ייערך ב"אסותא אשדוד"

שלושה רופאים מומחים מחו"ל, מובילים בתחום אדנוקרצינומה של הלבלב, ייקחו חלק בכנס, ביניהם פרופ' מייקל קנדריק, מנהל כירורגית כבד ולבלב ב"מאיו קליניק", מומחה בניתוחי וויפל

פרופ' אנדרי קידר, מנהל המחלקה הכירורגית ב"אסותא-אשדוד"

שלושה רופאים מומחים – שניים מגרמניה ואחד מארה"ב – העוסקים בסרטן הלבלב, ייקחו חלק בכנס חד יומי על חידושים בכירורגיית הלבלב שיתקיים בבית החולים אסותא באשדוד ב-28 במרץ.

את הכנס מארגנים פרופ' אנדרי קידר, מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים וד"ר עופר פורים, מנהל המרפאה לבעיות אונקולוגיות במערכת העיכול.

ד"ר קידר מסר: "סרטן הלבלב נחשב לאחד הגידולים האלימים ביותר וכמעט ולא נצפה שינוי בהישרדות הכללית באבחנה זו במשך השנים. עם זאת, בעשורים אחרונים חל שיפור ניכר בטיפול הפליאטיבי, ובטיפולים האדג'ובנטים והנאואדג'ובנטים לצד התקדמות משמעותית שחלה בטכניקה הניתוחית. התוצאה היא שההישרדות של החולים הנתיחים הכפילה עצמה. בקרב אלה שעברו כריתה עם שוליים נקיים, ההישרדות לחמש שנים היא כ-30%.

"הכריתה הכירורגית מהווה כיום את האופציה היחידה לריפוי", ציין פרופ' קידר, "כמעט 50% מהחולים יכולים ליהנות מניתוח כריתה שלמה אחרי טיפול נאואדג'ובנטי אם אובחנו תחילה כלא-נתיחים או במצב גבולי (initially unresectable, and borderline resectable). כריתה רדיקלית הכוללת כלי דם מזנטריאליים נותנת אופציית הישרדות זהה לכריתה רגילה, בתנאי ששולי הכריתה נקיים".

כדי להתעדכן בחידושים אלה אורגן הכנס בבית החולים אסותא אשדוד. שלושה האורחים מחו"ל שירצו בכנס נחשבים בתחום מקצועי הזה למובילים ומוכרים בעולם: פרופ' ג'ון נאופטולמוס (John Neoptolemos) מאוניברסיטת היידלברג בגרמניה ובעבר בליברפול, מייסד מחקרי ה-ESPA.

ד"ר כריסטוף ברכטהולד, גם הוא מאוניברסיטת היידלברג – המרכז הרפואי הגדול ביותר בגרמניה המתמחה בכירורגיית הלבלב – מבין יוזמי הכירורגיה הרדיקלית בניתוחי לבלב (Radical Heidelberg Approach to pancreatic resections). אורח נוסף הוא פרופ' מייקל קנדריק (Michael L. Kendrick), מנהל כירורגית כבד ולבלב בבית החולים מאיו קליניק ברוצ'סטר, ארה"ב, המוכר בין מקדמי כירורגיית לבלב לפרוסקופית. הוא צבר עד כה ניסיון של כמעט אלף "ניתוחי וויפל" בלפרוסקופיה.

את הכנס יפתחו פרופ' חיים ביטרמן, יו"ר "אסותא אשדוד", פרופ' יורם קלוגר, יו"ר איגוד הכירורגים ופרופ' קידר.

תכנית הכנס כוללת את הרצאתו של פרופ' נאופטולמוס על טיפול אדג'ובנטי בסרטן הלבלב ועל ממצאי מחקרי ESPAC.

ד"ר טליה גולן, מהמחלקה האונקולוגית ב"שיבא", תרצה על נזקי דנ"א  Advanced pancreatic cancer and :DNA damage repair subtypes. פרופ קנדריק יספר על הניסיון שנצבר ב"מאיו קליניק" בניתוח וויפל לפרוסקופי, כולל כריתות כלי דם בליווי הצגת סרטי וידאו. ד"ר רוית גבע, מנהלת המרפאה לאונקולוגית מערכת העיכול ב"איכילוב", על סרטן NET של הלבלב. ד"ר עופר פורים ירצה על חידושים בטיפול בסרטן לבלב גרורתי. ד"ר ברכטולד על כריתה רדיקלית של סרטן הלבלב ופרופ' קידר על ניסיון פרלימינרי בניתוח וויפל לפרוסקופי.

לתכנית הכנס - ליחצו כאן.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' אנדרי קידר,  ד"ר עופר פורים,  סרטן הלבלב,  כנס בינלאומי,  אסותא אשדוד,  ניתוחי וויפל,  אדנוקרצינומה של הלבלב
תגובות
אנונימי/ת
24.02.2019, 00:30

מישהו יכול להסביר מדוע מנהל מחלקה כירורגית מצטלם עם מיקרוסקופ לניתוחי עיניים ?
תמונה אידיוטית של יחסי ציבור

אנונימי/ת
24.02.2019, 08:26

אחד היה צריך לתקן את השעון. ראה מודעה עם תמונה של שעון והתקשר. עונה לו אדם שאומר שלו שהוא בכלל מוהל. אז הוא שואל אותו : "מדוע שמת תמונה של שעון?"
עונה לו המוהל : "כי זה לא יפה לשים תמונה של בולבול"