סקירה

3 אפליקציות לרופאים שאתם חייבים להכיר ב-2019

אפליקציה חדשה לרופאים מומחים לביצוע הערכה קלינית לנשאי HIV, אפליקציה שמסדרת את כל התוכן הרפואי ברשת ואפליקציה לקבלת החלטות קליניות - מה הולך ברשת? סקירה חדשה

על פי התביעה, מידע רפואי יכול להיחשף בקלות בפני כל מי שמתקשר למוקד קביעת תורים בקופה

כולם חיים בטלפון הנייד. העובדה כי הטלפון הנייד הוא המלך הבלתי מעורער של שימוש במכשירים לצריכת תוכן ומידע אינה חדשה, גם בתחום הרפואה, ולא רק לקהל הרחב. אפליקציות הינן כלי עבודה נהדר לשיפור בריאות, שיפור איכות הטיפול ולהנגשת מידע. כשם שמטופלים מרבים להשתמש יותר באפליקציות וממהרים לאמץ אותן ככלי בחווית הטיפול שלהם ובשמירה על בריאותם, כך גם רופאים מבינים כי הם יכולים להשיג מידע, לחסוך זמן ולהנות משימוש באפליקציות בריאות שונות.

שוק אפליקציות הבריאות העולמי מוערך בלמעלה ממאה מילארד דולר ב-2018 (הערכות אנליסטים של חברת מחקרי השיווק ZION), כשהערכות אלו כוללות אפליקציות הן למטופלים והן לצוותים מטפלים.

להלן סקירת 3 אפליקציות שכדאי לכם להכיר:

  1. אפליקציות לביצוע הערכה קלינית לנשאי HIVי– TPC
    קהל יעד - זיהומולוגים
    בקצרה: המעקב אחר נשאי HIV נעשה מורכב יותר ודורש התייחסות יתר של הצוות המטפל לתחלואה הנלווית. זאת על מנת לאבחן אותה בזמן ולהתאים טיפול נכון שיאפשר שילוב של כל התרופות שאותן נאלץ המטופל לצרוך.
    total patient care) TPC), הינה אפליקציה חדשה שהושקה לאחרונה ומיועדת בדיוק לכך - להקל על הרופאים, ולעזור להם לבצע הערכה קלינית (evaluation) מיטבית בביקור של המטופל במרפאה. האפליקציה הינה פשוטה ומאגדת בתוכה לא פחות מ-14 מחשבונים רפואיים הממוקדים לניטור תחלואה נלווית האופיינית לנשאי HIV.מחיר: ללא עלות.זמינות: זמינה באנדרואיד ו-IOS וכן על גבי המחשב.
    קישורים:
    iOS
    Android
  1. אפליקציות לתוכן רפואי - Read by QxMD
    קהל יעד – כל הרופאים
    בקצרה: אפליקציה שימושית שמרכזת במקום אחד את כל הספרות הרפואית המקצועית הרלוונטית לרופאים. האפליקציה בנויה בפורמט הישן והטוב של מגזין ומאפשרת לקרוא ולהוריד מחקרים, ממאמרים וכתבי עת מתוך מאגרי מידע רבים, מ-pubmed ומעיתוני איגודים וארגונים רפואיים.מחיר: האפליקציה חינמית, אך מספר כתבי עת וכן pubmed דורשים מנוי.זמינות: אנדרואיד, iOS.

    קישורים:
    IOS
    אנדרואיד

  1. אפליקצית קבלת החלטות קליניות - MDCalc
    קהל יעד – כל הרופאים
    אפילקציה שהתפתחה מאוד מאז הושקה לראשונה ב-2005. משמשת כיום כמקור מעולה לאימון ולימוד רופאים של רפואת מבוססת מחקר. כיום משתמשים בה מדי חודש למעלה ממליון ביותר מ-190 מדינות בעולם, כשבארה"ב לבדה מחצית מאוכלוסיית הרופאים משתמשת ביישום (על פי אתר החברה).
    האפלקציה מציעה תוכן שנכתב על ידי רופאים ומומחים אחרים שעוזרים לייצר יותר מ- 350 כלים לקבלת החלטות לתרחשים ותיאורי מקרה המתאימים למטופלים ומקרים ספציפיים. הכלים לקבלת החלטות ביישום כוללים יותר מ-150 מחלות ב35 התמחויות שונות.מחיר: חינם.זמינות: IOS, אנדרואיד.

    קישורים:
    IOS
    אנדרואיד

נושאים קשורים:  סקירה,  אפליקציות