• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

פרופ' דוד טנה מזכיר לליצמן: "גם נוירולוגיה היא מקצוע רפואי במצוקה"

יו"ר האיגוד הישראלי לנוירולוגיה קורא לסגן שר הבריאות לכלול את המקצוע בתוספת התקנים למתמחים שתוקצבה על ידי האוצר: "חולים נוירולוגים שוכבים במחלקות אחרות"

פרופ' דוד טנה, יו"ר איגוד הנוירולוגיה. "נמשיך לעבוד במשותף עם גורמי המקצוע ליישום המלצות הדו"ח" (צילום: יח"צ)

פרופ' דוד טנה, יו"ר האיגוד הישראלי לנוירולוגיה שיגר אתמול (א') מכתב לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ובו קריאה לכלול את הנוירולוגיה בתוספת התקנים למתמחים, שתוקצבה על ידי האוצר. זאת, לאחר שמשרד הבריאות בישר בשבוע שעבר על תוספת של 150 תקנים חדשים למתמחים בבתי החולים.

"התאכזבנו לגלות כי מקצוע הנוירולוגיה לא מופיע ברשימת המקצועות שאליהם יוקצו מתמחים חדשים, חרף העובדה שהשטח צמא לרופאים נוירולוגים בכל תתי מקצועות הנוירולוגיה ולמרות שישנם בתי חולים נטולי מחלקות נוירולוגיה", ציין פרופ' טנה במכתבו לסגן השר, "בין היתר משום שאין בנמצא די רופאים ושלכל הפחות יש צורך בהכפלת מספר המיטות הנוירולוגיות בבתי החולים. בכל המדינה, המספר עומד על 357 מיטות נוירולוגיה בלבד! וחולים נוירולוגים שוכבים במחלקות אחרות".

כזכור, ליצמן הצהיר לאחרונה כי המשרד שוקל להכריז על הנוירולוגיה כמקצוע במצוקה, כדי להביא מתמחים לתחום ולהוסיף תקנים. "אנו מעודדים מהכרזתך בכינוס השנתי של האיגוד החודש כי המשרד שוקל להכריז על הנוירולוגיה כמקצוע במצוקה", מציין פרופ' טנה במכתבו אל סגן שר הבריאות. "זו אכן התחושה ביום יום, לנוכח ההיקף הגדל והולך של המטופלים, ומנגד מיעוט הרופאים המקצועיים. נשמח לחשיבה מחודשת במשרד לגבי הקצאת תוספת מתמחים בנוירולוגיה כתקני התמחות בתיעדוף לאומי. חולי שבץ המוח, הדמנציה, הפרקינסון, האפילפסיה, טרשת נפוצה והמיגרנה משוועים לכך".

נושאים קשורים:  פרופ' דוד טנה,  האיגוד הישראלי לנוירולוגיה,  מתמחים,  תקנים למתמחים,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  חדשות,  דמנציה,  פרקינסון,  שבץ מוח
תגובות