• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

מכון שיקום הלב ב"שערי צדק" עבר למשכנו החדש בבניין יד שרה

המכון לשיקום הלב מציע שיקום רב תחומי הכולל ייעוץ ומעקב על ידי קרדיולוג מומחה בשיקום לב, אחות הבקיאה בגורמי הסיכון, פיזיולוג מאמץ ומאמן המכין תכנית אימון גופני גם לחולים המורכבים ביותר

ד"ר יעקב קליין, יו"ר החוג לשיקום לב באיגוד הקרדיולוגי. "יש להגיע למכון השיקום כמה שיותר מהר לאחר האשפוז"

המכון לשיקום ומניעת מחלות לב במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים עבר למשכנו החדיש והמרווח בבניין יד שרה. המכון הוא חלק בלתי נפרד ממרכז הלב המשולב הפועל ב"שערי צדק".

מנהל המכון, הקרדיולוג ד"ר יעקב קליין, יו"ר החוג לשיקום לב באיגוד הקרדיולוגי, אמר: "האתגר הטיפולי הגדול ביותר לחולים לאחר אירוע לב הוא חזרה לתפקוד מיטבי ובמקביל מניעת אירוע לב נוסף. המטרה הזו מושגת במידה רבה כאשר מטופלים לאחר אירוע לב משתתפים בתכניות לשיקום לב.

"מטבע הדברים, מטופל שעבר אירוע לב חווה זעזוע מסוים, ערעור בטחונו העצמי, חששות ולרוב גם חוסר ידע מה מותר ומה אסור לו כחולה לב. כמובן, יש הפגיעה בתפקוד הלב בזמן האירוע. שיקום לב אינו מכון כושר. זו תכנית רב תחומית המעניקה לחולה הלב כלים להתמודדות כדי להביאו לתפקוד אופטימלי בכל תחומי החיים ביומיום ובמקביל למנוע את האירוע הבא".

המכון לשיקום הלב מציע תכנית שיקום רב תחומית הכוללת ייעוץ ומעקב על ידי קרדיולוג מומחה בשיקום לב, אחות הבקיאה בגורמי הסיכון, פיזיולוג מאמץ ומאמן המתאים תכנית אימון גופני גם לחולים המורכבים ביותר, על פי המלצת הקרדיולוג, בהסתמך על תוצאות מבחני מאמץ ובהתחשב בכל מחלות הרקע. כמו כן, מציע המכון שירות ייעוץ בתזונה הכולל התאמת דיאטה פרטנית על ידי תזונאית  ושירות פסיכוסוציאלי, במידת הצורך.

באחרונה הצטייד המכון באמצעי ניטור משוכללים הממוקמים באולם הכושר ובכל אחד מחדרי הרופאים כדי לאפשר מעקב א.ק.ג רציף בעת ביצוע הפעילות הגופנית. יש בו מגוון של מתקני ספורט מותאמים לכל סוגי המגבלות הגופניות ולכל הגילאים. קיימת אפשרות להתאמן בשעות שבהן יש הפרדה בין נשים לגברים. רופא ואחות נוכחים במקום בכל שעות הפעילות. כמו כן יש במקום חדר טיפולים עם כל הציוד הדרוש. בין היתרונות: קרבה לבית החולים במצבי חירום.

ההשתתפות בשיקום לב כלולה בסל הבריאות לאחר התקף לב, צנתור טיפולי, ניתוח מעקפים, השתלת מסתמים, אי ספיקת לב ולאחר השתלת דפיברילטור. ההשתתפות  לשלושה החודשים הראשונים ממומנת על ידי קופות החולים, ולמשך כחצי שנה נוספת בהשתתפות עצמית באמצעות הביטוח המשלים בקופות החולים.

ד"ר קליין: "מחקרים רבים הראו שהשתתפות בתכנית שיקום הלב מפחיתה באופן משמעותי תמותה, אשפוזים וביקורים חוזרים בחדרי המיון ואירועי לב חוזרים ומביאה לשיפור ביכולת התפקודית הגופנית והנפשית במטופלים אלה.

"דגש מיוחד ניתן על הגורמים המובילים לטרשת העורקים ולסתימתם על ידי איזון של גורמי הסיכון  באמצעות נטילת התרופות המתאימות מחד, ואורח חיים בריא מאידך. כל מטופל, נפגש ומקבל הדרכה אישית פרטנית למקרה שלו עם דיאטנית. מדריכים אותו לבצע פעילות גופנית ברוב ימות השבוע, כתרופה הטובה ביותר. יש לבקש מרופא המשפחה הפניה לשיקום לב ולהגיע למכון השיקום כמה שיותר מהר לאחר האשפוז".

נושאים קשורים:  המכון לשיקום הלב בשערי צדק,  שיקום לב,  תכנית שיקום הלב,  ד"ר יעקב קליין,  חדשות
תגובות

מזל טוב והמון הצלחה