• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

כמו במקדוניה: שיעור הרופאים המרדימים בישראל בתחתית הדירוג האירופי

לפי דו"ח חדש של איגוד הרופאים המרדימים העולמי שבדק את המצב באירופה, בישראל יש רק 9.92 רופאים מרדימים ל-100 אלף בני אדם, לעומת 54.22 בשווייץ; פרופ' בנימין דרנגר, יו"ר איגוד המרדימים בישראל: "ההרדמה היא לא עוד מקצוע רפואי, היא צוואר הבקבוק של המערכת כולה"

הרדמה אזורית. צילום: אילוסטרציה

ישראל מדורגת במקום ה-35 מבין 42 מדינות אירופיות בשיעור הרופאים המרדימים לכל 100 אלף בני אדם; כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב עת של איגוד המרדימים הבינלאומי. שיעור המרדימים בישראל עומד על 9.92 ל-100 אלף בני אדם, לעומת 54.22 בשוויץ, 39.34 באוסטריה, 33.36 בדנמרק, 30.98 בגרמניה ו-25.92 באיטליה, המדינות המובילות את הדירוג. שיעור הרופאים המרדימים בישראל דומה לזה שבמקדוניה. שיעור נמוך יותר מישראל קיים בטורקיה (8.9), ברומניה (7.18) ובבוסניה-הרצגובינה (6.04).

אתר Ynet, שדיווח על הנתונים אתמול, הדגיש כי הם מתייחסים לשנים 2015-2016. עוד צוין, כי המחקר הנוכחי נחשב למקיף ביותר שנערך עד היום בתחום והנתונים נאספו מ-153 מדינות מתוך 197 חברות ארגון הבריאות העולמי (WHO). בדיווח נמסר, כי על מנת לפתור את מצוקת הרופאים המרדימים בעולם יש צורך בעוד 136 אלף רופאים בתחום. הדו"ח קובע, כי יש לעודד רופאים לבחור בתחום, להתמחות בו ולהוסיף תקנים.

בדיווח צוטט פרופ' בנימין דרנגר, יו"ר איגוד הרופאים המרדימים בישראל, שאמר: "ההרדמה היא לא עוד מקצוע רפואי, היא צוואר הבקבוק של המערכת כולה. מחסור במרדימים זו בעיה המשפיעה על כלל המערכת – לכן יש פחות ניתוחים, התורים לניתוחים ממש בלתי סבירים ורמת השירות ירודה".

עוד אמר פרופ' דרנגר: "כאשר צרכי האוכלוסייה לשירותי הרדמה גדלים והאוכלוסייה גם מזדקנת, ומנגד מספר הפעולות הרפואיות המחייבות השתתפות של רופא-מרדים – החל מצנתורים, דרך MRI ועד לטיפול בכאב הנגרם מטיפולים אונקולוגיים – רק הולכת וגדלה, נוצרת בעיה והיא מחריפה".

פרופ' דרנגר הוסיף: "בחלק מבתי החולים שבמרכז הארץ החוסר כמעט שלא מורגש, אולם במרבית בתי החולים האחרים – מדובר כבר בבעיה מהותית. ככל שמרחיקים לפריפריה הבעיה נעשית קריטית. מנהלי בתי החולים בפריפריה מצפים שמרדימים ייקחו על עצמם יותר ויותר מטלות, ללא שישקיעו בתוספת כוח אדם לתחום ההרדמה. על ישראל ליישר קו עם העולם המערבי וליצור את התנאים להפיכת המקצוע הזה לאטרקטיבי יותר, בטרם תמצא עצמה מול שוקת שבורה".

נושאים קשורים:  חדשות,  הרדמה,  רופאים מרדימים,  דירוג,  אירופה,  מחסור,  מצוקה,  פרופ' בנימין דרנגר
תגובות