• יו"ר: ד"ר אורי סגול
  • מזכירה: ד"ר פביאנה בנימינוב
  • חברי ועד: ד"ר אמאני בשארה, ד"ר גיל בן יעקב, ד"ר דוד ירדני, ד"ר דורון בולטין, פרופ' מחמוד מחמיד
חדשות

שירות חדש לאולטרה-סאונד אנדוסקופי באמצעות מכשיר EUS ב"פורייה"

בית החולים מסר, כי באמצעות הבדיקה ניתן לאתר גידולים או ציסטות בלבלב וגושים בקיבה או בתריסריון, שבאמצעי הדמיה אחרים קשה עד בלתי ניתן לבצע אבחנה מדויקת לגביהם

שימוש במכשיר EUS חדש ב"פורייה" (צילום: "פורייה")

המרכז הרפואי על שם פדה בפורייה שליד טבריה הודיע אתמול (ב'), כי במכון הגסטרו שלו הושקה בדיקה חדשנית הנעשית באמצעות אולטרה-סאונד אנדוסקופי (מכשיר EUS). המכשיר יאפשר בדיקת כלי דם, דרכי מרה, כבד, לבלב ואחרים על-ידי החדרת מתמר זעיר דרך הפה למערכת העיכול. הבדיקה תיעשה באופן אמבולטורי, ללא אשפוז ורק בטשטוש, כמו גסטרוסקופיה.

ד"ר ויטלי ורז'ביצקי ממכון הגסטרו מסר: "מדובר בצינור דק, כמו הגסטרוסקופ הרגיל, אותו מחדירים דרך הפה, נצמדים מבפנים לדופן הוושט, קיבה או תריסריון, ובעזרת גלי אולטרה סאונד מדגימים את האיברים הפנימיים.

"עד כה הסתפקנו בהדמיה חיצונית, כמו אולטרה סאונד שמבוצע דרך דופן הבטן, CT או MRI. היתרונות שבבדיקת EUS הם: יכולת להבחין בפרטים קטנים ועדינים יותר וכן האפשרות לקחת דגימות רקמה מהממצאים ובמידת הצורך, לבצע פעולה טיפולית כמו ניקוז ציסטה.

"באמצעות הבדיקה ניתן לאתר גידולים או ציסטות בלבלב וגושים בקיבה או בתריסריון. באמצעי הדמיה אחרים היה קשה עד בלתי ניתן לבצע אבחנה מדויקת בדבר טיבם. במקרה של חשד לאבנים בדרכי המרה, ניתן לערוך כך ברור מעמיק ולמנוע בחלק גדול מהמקרים פעולות פולשניות יותר".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "פורייה",  מכשיר EUS,  הדמיה,  ד"ר ויטלי ורז'ביצקי,  אולטרסאונד
תגובות