חדשות

שירות חדש במרכז הרפואי "פורייה": טיפול אנדוסקופי בבלוטות הרוק

מנהל השירות החדש הוא ד"ר יהונתן ב. גוטליב, שחזר באחרונה משנה של תת-התמחות בנושא זה בלונדון; בית החולים מסר כי השירות יחסוך את הצורך מתושבי הצפון להפניות למרכזים רפואיים רחוקים

ד"ר יהונתן גוטליב מבית החולים "פורייה" (צילום: "פורייה")

המרכז הרפואי "פורייה" ליד טבריה הודיע על פתיחת שירות חדש לטיפול זעיר פולשני (אנדוסקופי) בבלוטות הרוק - סיאלו-אנדוסקופיה - במסגרת המחלקה לכירורגית פה ולסתות. מנהל השירות הוא ד"ר יהונתן ב. גוטליב, שחזר באחרונה משנה של תת-התמחות בנושא הזה בלונדון, בהדרכת פרופ’ מרק מקגרק. קודם לכן השתלם ד"ר גוטליב במרכז הרפואי בז'נבה בהדרכת פרופ’ פרנסיס מרשל.

ד"ר גוטליב ציין, כי "מחלות חסימתיות בבלוטות הרוק הגדולות הופכות נפוצות משנה לשנה. יש מצבים המשפיעים על ילדים וייחודיים להם כמו RECURRENT JUVENILE PAROTITIS - דלקת חוזרת בבלוטות הפרוטיד בילדות, כמו גם מחלות חסימתיות על רקע היווצרות אבנים בבלוטות הרוק. אלו נפוצות יותר בקרב מבוגרים".

"הציוד החדשני שנרכש באחרונה מאפשר להסתכל אל תוך הבלוטה ולספק מגוון טיפולים בשלל מצבים, דרך האנדוסקופ"

אחד הסימפטומים המשותפים לכל המצבים החסימתיים בבלוטות הרוק הוא נפיחות או נפיחויות חוזרות באחת מארבע בלוטות הרוק הגדולות – זוג בלוטות הפרוטיד הממוקמות מתחת לאוזניים, וזוג הבלוטות התת-לסתיות הממוקמות מתחת לקו הלסת התחתונה. בעיות אלו צצות בעיקר בזמן אכילה של אוכל חמוץ/מתוק המעודד הפרשת רוק - אך לעתים הן מופיעות גם בצורה ספונטנית ללא כל קשר לאכילה.

הטיפול האנדוסקופי בבלוטות הרוק מוגדר כטיפול משמר-איברים. בעולם כולו הוא הוריד את הצורך בהוצאת הבלוטות בניתוח בגלל אבנים עד לכ-3% בלבד. ד"ר עימאוד אבו אל נעאג', מנהל המחלקה לכירורגיית פה ולסתות, הוסיף: "השירות החדש מאפשר לתת לתושבי האזור את הטיפול הטוב והחדשני ביותר בתחום הזה – ומעתה, מבלי להפנותם למרכזים רחוקים. הציוד החדשני שנרכש באחרונה מאפשר להסתכל אל תוך הבלוטה ולספק מגוון טיפולים בשלל מצבים, דרך האנדוסקופ. ברוב המקרים אין צורך ולו בחתך כירורגי אחד".

נושאים קשורים:  חדשות,  אנדוסקופיה,  בלוטות רוק,  אבנים בבלוטות הרוק,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
04.07.2016, 18:25

בהצלחה לד"ר יהונתן מנהל היחידה לטיפול אנדוסקופי בבלוטת הרוק ,ולד"ר זאב מנהל היחידה לכירורגית כלי דם ,בבית חולים פוריה [על שם ברוך פדה ] .
ישר כוח לקידום הריפואה בפריפיריה .
ד"ר ספורי גסאן