• יו"ר: ד"ר אורי סגול
  • מזכירה: ד"ר פביאנה בנימינוב
  • חברי ועד: ד"ר אמאני בשארה, ד"ר גיל בן יעקב, ד"ר דוד ירדני, ד"ר דורון בולטין, פרופ' מחמוד מחמיד
חדשות

"כללית" הודיעה על מוקד טלפוני חדש לתמיכה בחולים המחלימים מסרטן

בשלב זה, הודיעה קופת החולים, המוקד מספק את השירות רק לחולי סרטן שד והמעי הגס, ויש כוונה להרחיבו גם לסוגים אחרים של סרטן בקרוב

מוקד התמיכה למחלימים מסרטן, שמפעילה קופת חולים "כללית" (צילום: יח"צ)

"שירותי בריאות כללית" הודיעה, כי היא מתחילה להפעיל שירות חדש לליווי, ייעוץ ותמיכה מקצועית באמצעות מוקד טלפוני במבוטחים המחלימים ממחלות סרטן. השירות ניתן על ידי צוות אחיות שהתמחו בתחום האונקולוגי.

השירות מתבצע בשיתוף עם האגודה למלחמה בסרטן, ויסייע למחלימים בנושאים רבים המעסיקים אותם: בעיות בריאותיות ותופעות לוואי בתום הטיפולים, התמודדות עם שינויים במראה, חזרה למעגל העבודה, פוריות ושינויים בתפקוד המיני, התמודדות עם חששות וחרדות שעולים מהחזרה לחיי שגרה, בעיות בין-אישיות ורגשיות, ניהול והתמדה באורח חיים בריא ועוד.

"החולים-המחלימים מצפים לשוב לשגרת חיים רגילה, אך צריכים לעשות זאת תוך התייחסות לשינויים פיזיולוגיים ונפשיים שחוו"

ד"ר דורית וייס, האחות הראשית ב"כללית" מסרה, כי "השירות החדש פותח לאור הצרכים שהעלו המחלימים. הם מנהלים בתהליך ההחלמה ובהמשכו התמודדויות רבות. לצד המעקב התקופתי הרפואי, הם זקוקים למסגרות תומכות נוספות שיסייעו בשיפור איכות החיים וחזרה לשגרה. אם במהלך תקופת הטיפולים, החולים מקבלים שירותים שונים ותמיכה מקצועית בנושאים מגוונים, הרי שבתקופת ההחלמה הם מעלים לא מעט סימני שאלה, לבטים וחששות. השירות במוקד הטלפוני מיועד לכך".

המוקד האונקולוגי של הקופה מופעל מזה חמש שנים, ויותר מ-1,000 מטופלים נעזרים בו מדי חודש. "מהניסיון שהצטבר", ציינה מלי קושא, מנהלת הפיתוח העסקי במוקד, "למדנו כי גם בהחלמה ההתמודדות של החולה עם מחלתו לא מסתיימת. החולים-המחלימים מצפים לשוב לשגרת חיים רגילה, אך צריכים לעשות זאת תוך התייחסות לשינויים פיזיולוגיים ונפשיים שחוו".

הפנייה למוקד החדש למחלימים מסרטן יכולה להיעשות גם בשעות שהמכונים ומרפאות הקופה סגורים.

כללית הודיעה, כי תוכנית השירות מבוססת על חמישה מפגשים טלפוניים מתואמים מראש לכל אחד - לאורך שנה. במידת הצורך ניתן להאריך את התקופה מעבר לכך. סיכום כל שיחה בתוכנית "טיפול למחלים" מועבר ישירות לצוות הרפואי בבית החולים שבו טופל החולה ולצוות בקהילה, כחלק מהמגמה לשמירה על רצף טיפולי.

בשלב ראשון (בניסוי) השירות הטלפוני החדש יינתן למחלימים מסרטן שד והמעי הגס - המחלות הממאירות השכיחות ביותר בישראל. עד כה, הופעל מוקד כזה באזור הצפון בשיתוף המרכז הרפואי "העמק" בעפולה ומחוז צפון של הקופה. עתה מצטרפים לשירות גם המרכז הרפואי "קפלן" ברחובות, המרכז הרפואי "סורוקה" בבאר-שבע ובהדרגה יצטרפו אליו כל יתר בתי החולים ומחוזות הקופה.

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן,  החלמה מסרטן,  מוקד טלפוני,  שירותי בריאות כללית
תגובות