• יו"ר: ד"ר אורי סגול
  • מזכירה: ד"ר פביאנה בנימינוב
  • חברי ועד: ד"ר אמאני בשארה, ד"ר גיל בן יעקב, ד"ר דוד ירדני, ד"ר דורון בולטין, פרופ' מחמוד מחמיד
חדשות

ניתוח להמונים: רופא ביצע לראשונה אנדוסקופיה עם משקפי גוגל

"מצאתי את משקפי גוגל כבעלי פוטנציאל גדול לשימוש רפואי ובמיוחד למנתחים" כתב הרופא, ד"ר רפאל גרוסמן, בפוסט שתיאר את הפרוצדורה

רופא-מנתח ומומחה בתחום הטראומה, ד"ר רפאל גרוסמן ביצע לראשונה ניתוח אנדוסקופיה כשהוא משתמש במשקפי גוגל החדישים (Google Glass). גרוסמן, מהמרכז הרפואי Eastern Main בעיר בנגור שבמדינת מיין שבארה"ב, דיווח על כך בבלוג שלו ועל החידוש דיווח גם אתר "פורבס".

אדם מרכיב משקפי גוגל (צילום: אילוסטרציה)

אדם מרכיב משקפי גוגל (צילום: אילוסטרציה)

ד"ר גרוסמן, יליד ונצואלה שהתמחה בכירורגיה באן-ארבור, מדינת מישיגן ארה"ב ובלפרוסקופיה בבית החולים "בית ישראל" בניו-יורק, ביצע ניתוח גסטרו בפרוצדורת Percutaneous Endoscopic Gastrostomy כאשר התקשורת נעשית דרך ה-IPad שלו. מהלך הניתוח בווידיאו "הוזרם" הישר למשקפי גוגל שהרכיב.

הרופא התחייב מראש שפני החולה ופרטיו האישיים לא ייראו, אבל מהלך הניתוח תועד. מטרת השימוש במשקפי גוגל בניתוח זה היתה לבחון את יעילותם במיוחד לצרכי מנתחים. ד"ר גרוסמן תיאר בבלוג שלו בפירוט את המהלך כולו והדגיש כי מצא את המשקפיים יעילים, פשוטים לשימוש וזולים ולכן מצא שהם בבחינת אביזר חיוני לצרכי הרפואה.

"ה-IPad שלי אמנם היה מונח כמה מטרים מגוף החולה אבל באותה מידה אפשר היה שימצא אלפי קילומטרים ממני", כתב בדיווחו. המשקפיים העבירו שידור וידיאו חי רציף, שבו נראה בבירור חלל הבטן של המנותח.

נושאים קשורים:  חדשות,  אנדוסקופיה,  רפואה בעידן דיגיטלי,  משקפי גוגל
תגובות