• יו"ר: ד"ר אורי סגול
  • מזכירה: ד"ר פביאנה בנימינוב
  • חברי ועד: ד"ר אמאני בשארה, ד"ר גיל בן יעקב, ד"ר דוד ירדני, ד"ר דורון בולטין, פרופ' מחמוד מחמיד
חדשות

הוכרזו הזוכים במלגות מחקר במרכז הרפואי רמב''ם

מנהל רמב"ם, פרופסור רפי ביאר: "מתהדק שיתוף הפעולה הפורה בין רמב"ם לפקולטה לרפואה של הטכניון"

באירוע רב משתתפים שערך המרכז הרפואי רמב"ם בשבוע שעבר, זכו שלושה רופאים מומחים מהמרכז הרפואי במלגות מחקר במסגרת תכנית "אופקים" שהנהיג בית החולים. שלושה רופאים צעירים נוספים הוכרזו כזוכים בפרס לטיפוח מצוינות אקדמית, 2 זכו בפרסי מחקר ואחד בפרס החוקר המצטיין.

לצד הענקת הפרסים והכרזת המלגאים נערך יום עיון מקצועי בהשתתפות פרופסור יוסי שילה מהמחלקה לגנטיקה מולקולרית של האדם ולביוכימיה, מומחה בחקר הגנטיקה של הסרטן מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב. פרופסור שילה הרצה על ה-A-T ( אטקסיה-טלנגיאקטסיה) – "תסמונת לואי-בר" – ועל היבטיה הביולוגיים.

ראש אגף המחקר בבית החולים, פרופסור אהוד קליין, הכריז על הזוכים במלגות המחקר: ד"ר אודיל רוביצ'ק מהאגף לבריאות הנפש זכתה במלגה על הצעת מחקר בנושא: "האם תהליך האפופתוזיס בסכיזופרניה פגוע? שימוש בתאי גזע פלוריפוטנטיים מחולים, כמערכת ניסויית לבחינת האפופטוזיס"; ד"ר עירית הוכברג מהמכון לאנדוקרינולוגיה זכתה במלגה על הצעת המחקר: "תפקידו של Sweet1 בכבד במאזן הגלוקוז"; וד"ר נתנאל הורוביץ מהמחלקה להמטולוגיה והשתלות מח עצם זכה במלגה על מחקרו בנושא "תפקידם של חלקיקים זעירים בהתקדמות התהליך הסרטני".

ד"ר אודיל רוביצ'ק (באדיבות דוברות רמב"ם)

ד"ר אודיל רוביצ' (צילום: בי״ח רמב״ם)

ד"ר נתנאל הורוביץ (באדיבות דוברות רמב"ם)

ד"ר נתנאל הורוביץ (צילום: בי״ח רמב״ם)

במלגות מתמחים לטיפוח מצוינות אקדמית זכו ד"ר יאיר לואיס ממחלקה פנימית ג' על הצעת מחקר בנושא: "פענוח התפקיד ומנגנון הפעולה של שינוע mRNA בגדילה א-סימטרית של תאי שריר לב"; ד"ר מיכל פרטוק מהמחלקה לניתוחי לב על הצעת המחקר בנושא "תפקודי חלבון המעורב בהסתיידויות כלי דם ומסתמים" (Enigma Mediates Vascular and Heart Valves Calcifications); וד"ר עפרת ביאר-כץ מהמחלקה להמטולוגיה והשתלות מח עצם שמחקרה יעסוק ב"תגובת המאכסן במיאלומה נפוצה תחת טיפול בבורטזומיב". כמו כן הוכרז על הענקת פרס החוקר המצטיין מטעם בית החולים לילדים לד"ר ניר סמואל ממחלקת ילדים ב'.

ד"ר עירית הוכברג (באדיבות דוברות רמב"ם)

ד"ר עירית הוכברג (צילום: בי״ח רמב״ם)

ד"ר מיכל פרטוק (באדיבות דוברות רמב"ם)

ד"ר מיכל פרטוק (צילום: בי״ח רמב״ם)

ד"ר עפרת ביאר-כץ (באדיבות דוברות רמב"ם)

ד"ר עפרת ביאר-כץ (צילום: בי״ח רמב״ם)

ד"ר ניר סמואל (באדיבות דוברות רמב"ם)

ד"ר ניר סמואל (צילום: בי״ח רמב״ם)

ד"ר ארז הסניס (פנימית ג'), ד"ר יקיר משה (פנימית ב'), ד"ר משה לפידות (כירורגיית חזה) וד"ר יניב זוהר (המחלקה לפתולוגיה) שזכו במענקי מחקר בשנה שעברה דיווחו לבאי הכנס על התקדמות מחקריהם. ד"ר ישראל הניג (המטולוגיה והשתלות מח עצם), ד"ר מנהל חביב (פנימית ב'), ד"ר רביע עאסלה (פנימית א') וד"ר אורן פלדמן (ילדים ב') הציגו את תוצאות מחקרם, שהחל לפני שנתיים.

מנהל רמב"ם פרופסור רפי ביאר ודיקן הפקולטה לרפואה בטכניון פרופסור אליעזר שלו ציינו לשבח את שיתוף הפעולה ההדוק בין שני המוסדות, והדגישו בדבריהם את חשיבות המחקר הנעשה במסגרת בית החולים ואת יתרונות התכנית עבור החוקרים הצעירים. כמו כן נשאו דברים בכנס פרופסור קרל סקורצקי ראש מנהל רפואה ומחקר ברמב"ם ופרופסור מיכאל אבירם מנהל המכון למחקר רפואי, שהציג את הישגי המכון.

נושאים קשורים:  חדשות,  הפקולטה לרפואה בטכניון,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  מלגות מחקר
תגובות