חדשות

מחקר ישראלי הוכיח את יעילות גז האוזון כמסייע בריפוי פצעים ברגליהם של חולי סוכרת

ד"ר חוליו וינשטין, מנהל יחידת הסוכרת בוולפסון: "זהו המחקר הראשון בעולם שבחן את יעילות האוזון בריפוי כיבי רגל סוכרתית"

ד"ר חוליו וינשטיין (צילום באדיבות דוברות בי"ח וולפסון)

ד"ר חוליו וינשטיין (צילום באדיבות דוברות בי"ח וולפסון)

מחקר שנערך בבית החולים וולפסון בשיתוף רופאים בבית החולים סורוקה, הוכיח כי השימוש בגז האוזון מאפשר ריפוי כיבים ברגליים של חולי סוכרת. את המחקר ערכו ד"ר חוליו ויינשטין, ד"ר זאב פלדברין ומונה בועז מבית החולים וולפסון וד"ר אילנה הרמן-בהם מסורוקה והוא פורסם בשבוע שעבר בכתב העת Technology & Therapeutics Diabetes.

במסגרת המחקר, מסר ד"ר ויינשטין, מנהל היחידה לטיפול בסוכרת בוולפסון, טופלו 61 חולי סוכרת עם כיב ברגל. הטיפול כלל ניקיון של הכיב, מתן אנטיביוטיקה וחבישה הולמת. במקביל, כל המטופלים התבקשו להכניס את הרגל עם הכיב לתא פלסטיק סגור, 3 פעמים בשבוע, ל-30 דקות כל פעם. מחצית המטופלים הכניסו את רגלם לתוך תא המכיל גז אוזון, ואילו המחצית השנייה - לתא המלא באוויר החדר.

התוצאות: בקרב החולים שטופלו בגז אוזון נצפתה סגירה מלאה של הכיב אצל 81% . לעומת זאת בקרב המחצית השנייה של המטופלים שלא טופלו בחומר פעיל - נצפתה סגירת כיבים ב-33% בלבד.

לדברי ד"ר ויינשטיין, "הרפואה המערבית מתקשה להכיר בגז אוזון כאמצעי לזירוז ריפוי פצעים כרוניים. הסיבה העיקרית נעוצה בעובדה שעל מנת להמליץ בוודאות על טיפול מסוים, הרפואה המערבית מחייבת 'רפואה מבוססת ראיות'. על כן, על מנת לייחס תכונות ריפוי בלעדיות לאוזון, יש צורך בעבודת מחקר פרוספקטיבית שבה יטופלו באופן אקראי מחצית מהסוכרתיים עם אוזון והמחצית השנייה בלעדיו. למיטב ידיעתנו זה המחקר הראשון בעולם שבדק את יעילות האוזון בריפוי כיבים של חולי סוכרת, על פי דרישות הרפואה המערבית".

עוד מסרו עורכי המחקר כי לגז האוזון יש תכונות מיטיבות ומרפאות פצעים קשיי ריפוי ונראה שלגז השפעה חיובית נוספת על הרקמה הפצועה, המתבטאת בעידוד גורמי צמיחה חיוניים המזרזים את תהליך ההצטלקות.

למאמר ב-Technology & Therapeutics Diabetes

נושאים קשורים:  חדשות,  חולי סוכרת,  רפואה פנימית,  המרכז הרפואי "סורוקה",  כיבים,  כיב ברגל,  גז אוזון,  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות
רות
01.08.2011, 23:09

כאשר אמרה לי הרופאה- ' היכוני לכריתת רגליים של אבא שלך', פניתי לדר' אייל עטיאס אשר עדיין מטפל ברגליים של אבא שלי.
התוצאות מדהימות ! הצוות הרפואי בבית האבות נדהם מתהליך הריפוי המהיר . 4 טיפולים ורגל אחת נרפאה לחלוטין !
כל מי שמבקש פרטים נוספים מוזמן לכתוב לי. זו בשורה אמיתית!

אני כותבת תוך כדי מהלך הטיפול באבא. המציאות עולה על כל דמיון!

רותי

פלתיאל
04.08.2011, 15:42

את באמת בחורה יצירתית
ובעלת תושיה.כל הכבוד לך.

ארבל יהודה
22.11.2011, 21:29

אשמח לשמוע יותר על דר אטיאס
האם הוא עושה ניסים
או מציע טיפולים יקרים ומשוללי כל תמיכה מדעית ועובדתית

מאירה פרנק
29.11.2011, 23:38

ברצוני לקבל פרטים על הטיפול בפצעים של אביך
לאמי יש נמק בכף הרגל ואני מחפשת טיפול שימנע כריתה כפי ששהרופאים מציעים. תודה מראש מאירה

גבריאל
18.09.2014, 17:30

אשמח אם תכלו לעזור לי במציאת טיפול בגז אוזון שניתן בבית החולה אביבן 94 ואין אפשרות לנייד אותו מחוץ לבית גבריאל 052-2852270
תודה