חדשות

השבוע: החרפה בצעדי המחאה

בשני - שיבושים בחדרי הניתוח, בשלישי תתקיים שביתה בכל בתי החולים ומרפאות הקהילה. הרופאים והאוצר מתנגדים לתוכנית משרד הבריאות

הרופאים מעליםהילוך במאבקם והשבוע יחריפו את צעדי המחאה והעיצומים שהם נוקטים כבר למעלה מעשרה שבועות. היום יתרכזו העיצומים בחדרי הניתוח בהם יבוצעו רק ניתוחים מצילי חיים וניתוחים ואונקולוגיים. מחר יושבתו כל בתי החולים הציבוריים ומרפאות החוץ והם יעבדו במתכונת שבת. כך גם מרפאות הקהילה של קופות החולים. ביום ג' שוב יושבתו חדרי הניתוח שיפעלו באותה מתכונת כמו היום (יום א') ובימים רביעי וחמישי תורחב השביתה כך שבנוסף לחדרי הניתוח שיבצעו בהם רק ניתוחים דחופים ואונקולוגיים יושבתו מרפאות החוץ, מכונים ומחלקות אשפוז יום וגם מרפאות החוץ הפסיכיאטריות והגריאטריות.

על ההחרפה החליט מטה המאבק של הר"י לאחר שביום חמישי התעקשו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו פרופסור רוני גמזו על תוכנית לקצר את תורנות המתמחים ל-20 שעות למשמרת – ודחו הבנה שהתגבשה כבר בין הרופאים לאוצר על הפחתת מספר התורנויות החודשיות של הרופאים המתמחים. התעקשות משרד הבריאות הוגדרה בידי הרופאים כמהלך הזוי, כך מדווח הבוקר "דה מרקר" (יום א').

הרופאים הסבירו כי הפתרון של ראשי משרד הבריאות יפגע בפריפריה. משרד הבריאות הודיע כי לשם מימוש הפתרון שלו יש צורך להקצות 475 תקנים עד סוף 2013 וקיצור התורנויות יחל באורח הדרגתי מ-2012. גם הרופאים וגם האוצר מתנגדים להצעה מנימוקים מקצועיים.

במקביל להחרפת המאבק מצד הרופאים פתחו הבוקר האחיות בעיצומים משלהן – לאחר שמשרד הבריאות, האוצר ומנהלי בתי החולים, לא קיימו הסכם חתום עמן מחודש ינואר על תוספת של 190 תקנים למחלקות הפנימיות. האחיות יגרעו מהיום מכל מחלקה פנימית שתי מיטות – ובהמשך מאבקן הן "יעבדו רק על פי הספר", כפי שהודיעה יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן.

לידיעה בנושא ב"דה מרקר"

נושאים קשורים:  חדשות,  שביתת הרופאים,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות