חדשות

שר הבריאות התחייב לכנס דיון כדי לדון בהקצאת מקורות תקציב נוספים ל"סורוקה"

כך הודיע משרדו בתום סיור שערך במרכז הרפואי בבאר שבע; מנכ"ל "כללית" ביקש משר הבריאות לפעול לחדש את מענקי המעבר לפריפריה לרופאים צעירים ולמומחים - שהופסקו השנה

שר הבריאות (שני משמאל) במהלך ביקור ב"סורוקה" (צילום: משרד הבריאות)

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע אתמול (ג') כי יקיים דיון מיוחד על קיצור זמני ההמתנה לניתוחים ב"סורוקה". ליצמן אמר את הדברים לאחר ביקור שערך בבית החולים. לדבריו, "אערוך דיון במשרדי על הקצאת משאבים נוספים לעניין זה".

בסיור שיבח השר את בית החולים על הציונים הגבוהים שהשיג במבדקי מדדי האיכות הלאומיים. ליצמן שב והכריז כי משרד הבריאות מחויב להבטחה להקים בית חולים נוסף בנגב. בסיור במחלקות בית החולים הודיע השר, שבדיון שייכנס יבחן הקצאת מקורות תקציב נוספים לשיפור המצב מחלקות האשפוז הפנימיות.

מנכ"ל שירותי בריאות כללית, אלי דפס, שנלווה לשר, תיאר את בעיות השירותים הרפואיים שמעניקה "כללית" במרפאות הקהילה בדרום וביקש מהשר ליצמן לחדש במהרה את מענקי הפריפריה. "יש קושי עצום לגייס רופאים לכאן. משום מה מענקים אלו, שיועדו לרופאים שעוברים לעבוד בפריפריה, הופסקו בשנה קודמת", אמר.

בנוסף הציג דפס את אחת הבעיות הכואבות ביותר לתושבי האזור: זמינות השירותים בפריפריה. הוא ציין שאם לא יוקצו תקציבים משמעותיים ולאורך זמן – אין סיכוי ש'סורוקה' לבדו יתגבר על הביקוש ההולך וגובר למתן שירותים רפואיים מצד תושבי הנגב והדרום. "חייבים להעמיד תקציבים לשירותי הרפואה עבור תושבי הפריפריה ותקציבים משמעותיים לקיצור תורים, אמר דפס.

בסיור השתתף גם ח"כ מאיר כהן ומנהל המרכז הרפואי, פרופ' אהוד דודסון. פרופ' דודסון הדריך את האורחים והציג להם את השירותים החדשים שנפתחו במקום, את הבינוי וההצטיידות בטכנולוגיות מתקדמות, "כל זאת כדי לצמצם פערים בנושאי הבריאות בין תושבי המרכז לתושבי הנגב".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  המרכז הרפואי "סורוקה",  קיצור תורים,  תקציב,  מענקי פריפריה
תגובות

הבטחות, הבטחות, הבטחות.....
מתי יתפרסמו ברבים וב"קול תרועה רמה" ההישגים המובטחים??!
על השר להציגם וב"אותיות קידוש לבנה" כפי שמוצגות ההבטחות "חדשות לבקרים" !?
כדאי להזכיר שוב, כי החלטת ממשלה להקים בית חולים נוסף בנגב קיימת כבר למן שנות ה-70 של המאה שעברה - מזה למעלה מ-40 שנה!
ואפילו מקרקעי ישראל היקצו יחידת שטח לכך - אך מאום לא קרה עד עצם היום הזה!!
יתרה מזאת, ובאותו ענין : ב-2014 קכע משרד הבריאות שיש להוסיף ל"סורוקה" 300 מיטות עקב מצוקת האישפוז הקשה.אך מאום לא קרה!!
רק באוקטובר 2015 התקבלה החלטת ממשלה (פה אחד) להוסיף 118 מיטות! אך לא יושם דבר!
רק בינואר 2017 סוכם עם האוצר על תקציב לתוספת 98 מיטות, אך טרם סוכם התקציב לתקני רופאים, אחיות, טכנאים וכו', הנדרשים לתפעול מיטות נוספות אלו!!
לא בחינם קבלו מבקר המדינה ונגידת בנק ישראל על ניהול כושל רב שנתי תוך אחריות משותפת של אוצר-בריאות, של מערכת הבריאות הציבורית!!
הבטחות...הבטחות...הבטחות למכביר!
מתי יקום הציבור ויזעק מרה : הבטחות שוא ! זריית חול בעיני הנזקקים!!
"הרי המלך עירום" !!
בכאב רב, פרופ' תיאו דב גולן.