• יו"ר: ד"ר אורי סגול
  • מזכירה: ד"ר פביאנה בנימינוב
  • חברי ועד: ד"ר אמאני בשארה, ד"ר גיל בן יעקב, ד"ר דוד ירדני, ד"ר דורון בולטין, פרופ' מחמוד מחמיד
חדשות

סדנה בינ"ל להכשרת רופאים באנדוסקופיה טיפולית התקיימה ב"שערי צדק"

לדברי בית החולים, זו הפעם הראשונה שהסדנה הבינ"ל כללה גם רופאים ישראלים; הסדנה הועברה לרופאים כחלק משיתוף הפעולה של המרכז עם חברת "בוסטון סיינטיפיק"

משתתפי הסדנה הבינ"ל לאנדוסקופיה טיפולית ב"שערי צדק"; בחזית, בחלוק לבן מימין ד"ר דב ונגרובר ובחלוק לבן משמאל פרופ' ערן גולדין (צילום: "שערי צדק")

המרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים קיים באחרונה סדנה בינלאומית להכשרת רופאים באנדוסקופיה טיפולית. לראשונה נפתחה השנה הסדנה, שנערכה במערך הגסטרו-כירורגי של בית החולים, גם לרופאים צעירים מישראל.

לדברי בית החולים, מערך הגסטרו-כירורגיה ב"שערי צדק" הוא בין הבודדים בעולם שמוכר כ"מרכז מצוינות לאנדוסקופיה מתקדמת" מטעם חברת "בוסטון סיינטיפיק". תואר זה, הנחשב יוקרתי לדברי בית החולים, מחייב את המרכז להכשיר רופאים מרחבי העולם באנדוסקופיה אבחנתית וטיפולית.

השנה, בשיתוף פעולה עם האיגוד הישראלי לגסטרואנטרולוגיה, נפתחה הסדנה גם להכשרת רופאים צעירים מישראל. שלושה רופאים ממרכזים רפואיים שונים בארץ אכן השתתפו בה, לצד רופאים מקרואטיה, בולגריה, סלובניה, סרביה, רומניה והונגריה.

זוהי הסדנה השלישית במספר שקיים "שערי צדק" בתחום זה. בית החולים מסר, כי יחסית לשתי הסדנאות הקודמות, מספר המשתתפים הפעם היה הגדול ביותר. תכנית הסדנה כללה הרצאות בנושאים, בדיקות ERCP ו-EUS וחידושים בתחום, השתתפות בבדיקות אבחנתיות וטיפוליות ושידור ישיר מחדר הבדיקות לחדר ההרצאות וגם צפייה בריסוק אבנים בעזרת לייזר בשילוב מכשיר כולנגיוסקופ חדיש מסוג SpyGlass, שבית החולים רכש באחרונה.

בכירי חברת "בוסטון סיינטיפיק" ג'ורג' בולגריוס וקונסטנטינה רומבסי ליוו את משתתפי הסדנה ושיבחו את שיתוף הפעולה הפורה והמקצועיות הגבוהה בהעברת הסדנאות.

מרכז ההכשרה לרופאים בתחום הזה מנוהל על ידי פרופ’ ערן גולדין, מנהל המערך הגסטרו-כירורגי ב"שערי צדק". הסדנה אורגנה על ידי ד"ר דב ונגרובר, מנהל היחידה לאנדוסקופיה אבחנתית וטיפולית. ד"ר ונגרובר ציין, כי "הרופאים שהגיעו מחו"ל היו עם ניסיון וידע רב, מה שהוסיף להעמקת הידע והשיח המקצועי עמם".

נושאים קשורים:  חדשות,  אנדוסקופיה טיפולית,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  סדנה,  "בוסטון סיינטיפיק"
תגובות